Surau Al-Ikhwan :
Home » » MELAYU MEMBUAT ISLAM JADI SONGSANG

MELAYU MEMBUAT ISLAM JADI SONGSANG

Jumaat, 20 Julai 2012 | 0 ulasan

Kepada yang tak kenal siapa jamilkucing atau tak pernah baca tulisan jamilkucing pasti Banyak yang akan bengang dan panas telinga bila baca tajuk ni kan , tetapi kalau kita nak tahu kenyataan apa apa pun kita kena berlapang dada. kita lihat bangsa cina di malaysia orang europah ,amerika kenapa mereka boleh maju. sebab mereka berlapang dada. kutuk lah cma ne pun mereka relax je. dna ambil sebagai pembetulan.


Orang melayu banyak mengaku islam dan bila ibu bapa datuk nenek islam dah tentu secara automatic mereka islam. betul tak. tapi adakah mereka hanya islam pada nama dan ic sahaja . banyak bukti bukti kalau nak kita tunjukan . tapi jamil hanya tunjukan yg datang dalam kepala otak jamil je ok. sebab kalau nak cerita boleh buat kitab le pulak. kita melayu dalam bahasa percakapan kalau mengunakan ayat AKU atau KAU adalah bahasa yang kurang sopan. bahasa kasar , bahasa yg tidak sepatutnya di gunakan untuk yg berumur. pemimpin. atau yg di hormati dna di sanjungi waaemah di sayangi.

Tetapi cuba tengok bila kita berbahasa dengan Allah subhanahuwataala bagaimana. kita mengunakan AKU , KAU. Sebagai membahasakan diri kita dan Allah. sedangkan Allah adalah tuhan kita yg satu.yang maha berkuasa, yang maha adil, maha bijaksana , maha segala galanya tiada tandingan di dunia ini. but biila kita berdoa kepada Allah . adakah kita sedap bahasa kita kasar, bahasa kita kurang ajar. ataupun memang itulah bahasa yg di suruh atau mesti di gunakan.

Sebaliknya apabila kita berhadapan dengan manusia pula bagaimana. sedangkan mereka setaraf dengan kita tiada maha bagi mereka. sekadar kedudukan yg mana mereka juga akan mati. kita leihat bagaimana kita di suruh berbahasa dnegan sultan dan raja. kita di suruh mengaku diri anak anjing yg belum buka mata ( PATIK ) . kita di arah menyembah. memohon ampun dari manusia yg darahnya sama merah. mentekedarah sama nasi. adakah mereka ini lebih mulia semulia terlebih mulia dari Allah dan Rasul. are they? adakah orang yg kaki minum, kaki betina, atau kaki judi lebih mulia dari Allah . atau adakah melayu memang bangsa yang BODOH sampai tak tahu mengunakan akal fikiran untuk berfikir. apa gunanya MUFTI ?

Kita tengok pula amal ibadat puasa. itu semua suruhan agama. arahan Allah . jadi apabila timbulnya anak bulan kita kena puasa .tanpa perlu dengar arahan sesiapa pun. tapi di malaysia akhbar dna tv akan mengetakan ( DENGAN PERKENAN SIPOLAN SIPOLAN MAKA DNEGAN INI PUASA AKAN BERMULA BESOK ) jadi kalau kata dia mabok dan tak perkenankan maka kita tak puasalah. kita dengar cakap manusia dari arahan Agama. are they more bigger than Allah.adakah melayu masih tak tahu berfikir.atau bodoh. apa gunanya MUFTI?

Jamil tak perdulilah kalau ada langau langau nak kata jamil durhaka ke. durhako ke. sebab pada jamil .jamil hanya tidka akan mendurhaka kepada Allah , Nabi dan rasul. Ibu dan bapa. yang lain go to hell. i dont give damm. hidup mati aku bukan mereka yg tanggung. kalau ada melayu melayu haprak nak kolot that is none of my fucking buisness. I WAS NOT BORN TO BE STUPID. SUMBER
Share this article :

0 ulasan:

Catat Ulasan

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. cananglahnie post - All Rights Reserved
Template Modify by Creating Website
Proudly powered by Blogger