Surau Al-Ikhwan :
Home » » Fenomena Kemunculan Api yang Aneh di Yaman Penduduk Panik

Fenomena Kemunculan Api yang Aneh di Yaman Penduduk Panik

Isnin, 10 Jun 2013 | 4ulasan



Fenomena Kemunculan Api yang Aneh di Yaman Penduduk Panik

YAMAN - Jumaat (07/06/13) secara iba-tiba api dan asap keluar dari perut bumi di salah satu propinsi Yaman. Hal ini mengundang kebanyakan rasa taku penduduk daerah tersebut, di mana mereka tidak dapat mencari penjelasan saintifik untuk fenomena aneh ini.

Penduduk yang tinggal di persekitaran Al-salam, bandar Al-Hodaidah, panik akibat meunculnya api dari bawaah tanah sebelah lembangan saliran dan lidah asap yang mengepul dari retakan bumi.

Warga Yaman mengatakan, sejak 10 hari yang lalu secara tiba-tiba asap mengepul dan keluar dari bumi. Kemudian diikuti oleh kebakaran yang mengakibatkan retakan. Dan dua hari kemudian api semakin meningkat kobarannya.

Warga menambah, belum ada pasukan khas dari pihak yang berkuasa dan pihak berkuasa daerah di provinsi tersebut yang bergerak untuk mengetahui penyebab fenomena ini yang menyebabkan panik di seluruh wilayah tersebut.
Share this article :

4 ulasan:

  1. Bukanke antara 10 tanda2 kiamat ialah munculnya 'api misteri' di Yaman??? Sudah terbukti kesahihan Hadis Nabi s.a.w.

    BalasPadam
  2. marilah lah bertaubat, sesungguh nya tanda tanda kiamat dah tiba.Sholat lah wahai saudara Islam ku.Ajak keluarga ke arah Islam. Saya takut bila matahari terbit dibarat,tak sempat bertaubat.Kiamat itu benar, kita adalah umat akhir zaman maka siap kan bekalan untuk akhirat.Ya Allah aku takut neraka mu.

    BalasPadam
  3. Saya juga pernah terbaca hadis tersebut.Sama-sama kita lihat dan tunggu berita seterusnya.Apa yg penting kita membuat persediaan yg secukupnya untuk ALAM AKHIRAT.

    BalasPadam
  4. Astaghfirulloh...... Alloh memperingatkan kita semua untuk segera bertaubat.

    BalasPadam

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. cananglahnie post - All Rights Reserved
Template Modify by Creating Website
Proudly powered by Blogger